Prehistoria

 
Dni
0
Godziny
0
Minuty
0
Sekund
0

Deadline24 był międzynarodowym drużynowym maratonem programistycznym. Konkurs polegał na rywalizacji trzyosobowych drużyn, które zmagały się z zadaniami algorytmicznymi. Każdy miał szansę wykazać się swoją wiedzą, umiejętnościami, kreatywnością oraz wytrwałością – finał konkursu trwał nieprzerwanie przez 24 godziny.

Pierwszy maraton programistyczny Deadline24 został zorganizowany w 2009 roku w Gliwicach i był jedynym w Polsce tego typu wyzwaniem. Pomysłodawcami tego, wówczas kameralnego, spotkania pasjonatów algorytmiki byli absolwenci Politechniki Śląskiej – Tomasz Łakota oraz Mateusz Brzeszcz.

W kolejnych latach konkurs zyskał zasięg międzynarodowy i z roku na rok cieszył się coraz większym zainteresowaniem. W eliminacjach brali udział reprezentanci m.in. z Polski, Niemiec, Czech, Rosji, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Republiki Południowej Afryki, Białorusi, Chin, Szwajcarii, Tajlandii, Indii i Brazylii. 

Wyróżnikiem maratonu Deadline24, oprócz fabuły zadań konkursowych, gdzie głównymi bohaterami były żukoskoczki, było organizowanie go w miejscach wpisujących się w industrialne dziedzictwo województwa śląskiego.

Finał ostatniej 10. edycji wydarzenia miał miejsce na Stadionie Śląskim w Chorzowie. W latach 2016 i 2017 odbył się w Muzeum Śląskim w Katowicach, cztery poziomy pod powierzchnią ziemi. W roku 2015 finalistów gościliśmy w Galerii Sztuki Współczesnej „Elektrownia" w Czeladzi. Rok wcześniej byliśmy w Markowni Zabytkowej Kopalni „Ludwik” w Zabrzu, a edycje 2012 i 2013 odbyły się w Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido, 320 metrów pod ziemią.

Fabuła zadań konkursowych

W czasie trwania konkursu uczestnicy mieli do czynienia z niezwykłymi stworzeniami, jakimi są żukoskoczki.

W 2009 roku dowiedzieliśmy się, że te wyróżniające się spośród innych gatunków w Uniwersum stworzonka są wyjątkowo pożyteczne - potrafią neutralizować Nośniki Negatywnej Energii, a przez to przyczyniać się do ocalenia świata. Żukoskoczki mogą chodzić, skakać, utwardzać podłoże, popełnić seppuku oraz rozmnażać się. Potrafiły także na odległość przesyłać to, co widziały. Niestety, żukoskoczki są też niesamowicie leniwe, a do pracy potrzebują ogromnej ilości Motywacji. Uczestnicy konkursu stanęli przed zadaniem poskromienia i tresury tych ciekawych stworzeń.

Rok później poznaliśmy dalsze losy żukoskoczków, które podróżowały międzygalaktycznym autkiem po różnych planetach, eksplorując wszechświat. Prowadzono także badania nad zwiększeniem populacji tych pożytecznych stworzeń, gdyż w naturalnym środowisku, z uwagi na lenistwo i brak Motywacji, żukoskoczki prawie wcale się nie rozmnażały.

Po tych wydarzeniach żukoskoczki kontynuowały podbój wszechświata, rozwijając swoją bazę transportową na rozległych koloniach kilku przyległych planet. Do przemieszczania się używały samochodów marki "Żuk" (produkowanych kiedyś na Niegdyś Błękitnej Planecie), walczyły także z krwiożerczymi Coorami i zajmowały się wydobywaniem cennych surowców.

 

 

Ta strona przechowuje na Twoim komputerze pliki cookies, aby dostarczać Ci lepsze doświadczenia